
ARTYKUŁY I STUDIA MATERIAŁOWE
Miriam Viršinská, History education according to the 1849 entwurf and history teaching at the first Slovak grammar school in vel’ká revúca in the 1860s in the Kingdom of Hungary (Uniwersytet Komeńskiego w Bratysławie, e-mail: virsinska@fedu.uniba.sk)
Piotr Podemski, Spór o Muzeum Faszyzmu w Predappio. Public history in situ po włosku (Uniwersytet Warszawski, e-mail: p.podemski@uw.edu.pl)
Mariola Olejniczak, „O wiele rzeczy za dużo, by zmieścić w tak małym pudełku” – muzeum w ciągłym procesie zmian (Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu, e-mail: edu.mo@lednica.pl)
Joanna Bugajska-Więcławska, Strategie nauczania w dysfunkcjach na lekcjach historii i wos. Wybrane zagadnienia (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, e-mail: j.bw@poczta.umcs.lublin.pl)
Agnieszka Konik, Joanna Szady, Animacja filmowa a edukacja. „Podwójnie wolne. Prawa polityczne kobiet 1918” jako źródło wiedzy o ruchu emancypacji kobiet na przełomie XIX i XX wieku (Instytut Pileckiego w Warszawie, e-mail: a.konik@instytutpileckiego.pl; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II, joanna.szady@kul.lublin.pl
Dorota Wiśniewska, Papierowy i elektroniczny. O potencjale dwóch typów podręczników do nauki historii (Uniwersytet Wrocławski, e-mail: dorota.wisniewska@uwr.edu.pl)
Anita Młynarczyk-Tomczyk, Portfolio i e-portfolio jako wsparcie osobistego rozwoju studentów specjalności nauczycielskiej (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, e-mail: anita.mlynarczyk-tomczyk@ujk.edu.pl)
Jacek Szymala, Letspleje: edurozrywka i historia w działaniu. W stronę performatycznego modelu dydaktyki (Uniwersytet Wrocławski, e-mail: historiawkinie@gmail.com)
Tetiana Melnychuk, Oleksandr Neprytskyi, Gra dydaktyczna Travel-Quest „Kraj-U” – z doświadczeń działalności laboratorium dydaktyczno-metodologicznego „Inspiration Club” Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego im. M. Kociubińskiego w Winnicy (Ukraina) (Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny im. M. Kociubińskiego w Winnicy, Ukraina, e-mail: tetiana. melnychuk@vspu.edu.ua; Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny im. M. Kociubińskiego w Winnicy, Ukraina, e-mail: oleksandr.neprytskyi@vspu.edu.ua)
Aleksandra Baran, Marcin Gnat, Mariusz Ausz, Uczeń w wirtualnej rzeczywistości (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, e-mail: olabar1010@gmail.com; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, e-mail: marcingnat16@wp.pl; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, e-mail: ausz_m@poczta.onet.pl)
Artur Bilski, Technologia informacyjna jako narzędzie osiągania celów – kilka refleksji nauczyciela-praktyka (Szkoła Podstawowa nr 93 we Wrocławiu, e-mail: artbil@gazeta.pl)
Grzegorz Mroczek, Kilka propozycji nieszablonowych działań na lekcjach historii – refleksje praktyka (Uniwersytet Jagielloński, e-mail: g_mroczek@o2.pl)
Joanna Nowosielska-Sobel, Barbara Techmańska, Karol Sanojca, Pracownicy instytutu historycznego Uniwersytetu Wrocławskiego wobec wyzwań nauczania zdalnego (Uniwersytet Wrocławski, e-mail: joanna.nowosielska-sobel@uwr.edu.pl; Uniwersytet Wrocławski, e-mail: barbara.techmanska@uwr.edu.pl; Uniwersytet Wrocławski, e-mail: karol.sanojca@uwr.edu.pl)
Moja dydaktyka, moje fascynacje, mój Wrocław – rozmowa z prof. Grażyną Pańko przeprowadzona przez Małgorzatę Skotnicką-Palkę (Uniwersytet Wrocławski, e-mail: grazynapanko7@gmail.com; Uniwersytet Wrocławski, e-mail: malgorzata.skotnicka-palka@uwr.edu.pl)
ARTYKUŁY RECENZYJNE I RECENZJE
Marek Białokur, Recenzja książki: „Szmaragd Europy” – historycznie i metodycznie: Maciej Fic, Śladami przeszłości Górnego Śląska, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Katowice 2021, Uniwersytet Śląski w Katowicach, Katowice 2021 (Uniwersytet Opolski, e-mail: mbialokur@uni.opole.pl)