
ARTYKUŁY I STUDIA MATERIAŁOWE
Marek Białokur, Dlaczego Gabriel Narutowicz został prezydentem i „podzielił Polaków” w grudniu 1922 roku? (Uniwersytet Opolski, e-mail: mbialokur@uni.opole.pl)
Maria Stinia, Problemy zachowania równowagi pomiędzy nabywaniem przez uczniów wiadomości i umiejętności a realizacją współczesnych standardów wymagań w nauczaniu historii (Uniwersytet Jagielloński, e-mail: maria.stinia@uj.edu.pl)
Dominik Pick, Transnarodowość w edukacji historycznej a kształtowanie tożsamości obywateli. O równowadze między wiedzą a kompetencjami (Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznianiu, e-mail: dominikpick@gmail.com)
Alois Ecker, „Planungsmatrix”: cyfrowe narzędzie do projektowania lekcji historii (Universität Wien, Austria, e-mail: alois.ecker@univie.ac.at)
Monika Bronowicka, Pytania uczniów w procesie nauczania historii (Liceum Ogólnokształcące nr IX im. Juliusza Słowackiego we Wrocławiu, e-mail: mrozenek@gmail.com)
Karol Sanojca, Problemy treści kształcenia historycznego w opiniach studentów specjalności nauczycielskiej (Uniwersytet Wrocławski, e-mail: karol.sanojca@uwr.edu.pl)
Barbara Techmańska, Treści historyczne w przestrzeni publicznej na przykładzie historycznych escape roomów (Uniwersytet Wrocławski, e-mail: barbara.techmanska@uwr.edu.pl)
Jacek Piotrowski, Kontrowersje wokół powołania nowego przedmiotu nauczania pod nazwą „historia i teraźniejszość” (Uniwersytet Wrocławski, e-mail: jacek.piotrowski@uwr.edu.pl)
Józef Brynkus, „Poemat dla dorosłych” – źródło przydatne w edukacyjnym odczytywaniu dziejów Polski Ludowej (Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, e-mail: jozef.brynkus@up.krakow.pl)
Piotr Rachwał, Natalia Turkiewicz, Nauki pomocnicze historii w nauczaniu szkolnym w świetle analizy historycznych źródeł rejestracji ciągłej (Katolicki Uniwersytet Lubelski; e-mail: piotrach@kul.lublin.pl; natalia.turkiewicz@kul.pl)
Mariusz Ausz, Anna Trębska-Kerntopf, Żydowski smak dawnego Lublina (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, e-mail: ausz_m@poczta.onet.pl; anna.trebska-kerntopf@mail.umcs.pl)
Patrycja Czerwińska, Katarzyna Jeż, Stefan Sammler, Marcin Wiatr, Nowy format międzynarodowej współpracy w zakresie rewizji podręczników: Europejskie Forum na Rzecz Pojednania i Współpracy w Dziedzinie Edukacji Historycznej i Nauk Społecznych (EFREC) (Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut, e-mail: czerwinska@gei.de; katarzyna.jez@gei.de; sammler@gei.de; wiatr@gei.de)
ARTYKUŁY RECENZYJNE I RECENZJE
Marek Białokur, Recenzja książki: Patryk Tomaszewski, Studenci przedwojennej Polski, Księży Młyn Dom Wydawniczy, Łódź 2022, ss. 280 (Uniwersytet Opolski, e-mail: mbialokur@uni.opole.pl)
Marek Białokur, Recenzja książki: Sławomir Jarmuż, Czy mądrości można się nauczyć?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2023, ss. 232 (Uniwersytet Opolski, e-mail: mbialokur@uni.opole.pl)
Cezary Lewkowicz, Recenzja książki: Frank Dikötter, Rewolucja kulturalna: Historia narodu 1962–1976, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec 2018, ss. 447 (Uniwersytet Wrocławski, e-mail: cezary-lewkowicz@wp.pl)